یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۸:۵۳

طراحی نرم افزار شبیه سازی قدرت امواج برای تاسیسات آفشور

باشگاه خبری فراساحل: الکس چو Alex Chow دانشجوی دکترای کامپیوتر دانشگاه منچستر نرم افزاری طراحی کرده است که شبیه سازی‌‌های علمی و مهندسی پیچیده را انجام می‌دهد. این نرم افزار با استفاده از پردازنده‌‌های گرافیکی قوی (GPU)، قادر به شبیه سازی امواج اقیانوس در برابر سازه‌‌های دریایی، از قبیل توربین‌‌های بادی دریایی و سکوهای نفتی می‌باشد. این شبیه سازی‌‌ها می‌تواند تاثیر بالقوه امواج بر سازه‌‌ها را پیش بینی کرده و یک ابزار ارزشمند در هنگام طراحی سازه‌‌های دریایی می‌باشد.الکس چو معتقد است: "این نرم افزار به مهندسان و محققان اجازه می‌دهد سایت‌‌های آفشور را شبیه سازی کرده و نیازی به بازدید و آزمایش‌‌های پرهزینه در این زمینه نیست."

شبیه سازی‌‌های پیچیده از قبیل الگوهای جزر و مدی نیازمند میلیاردها محاسبه و میلیون‌‌ها نقطه داده data points می‌باشد که لازم است توسط یک ابر رایانه پردازش شود که از صدها پردازنده مرکزی (CPU) متصل به هزاران هسته محاسباتی تشکیل میشود. این امر هزاران و میلیون‌‌ها پوند هزینه داشته و همچنین انرژی زیادی را مصرف می‌کند و بدین دلیل تعداد محدودی از شرکت‌‌های بزرگ به این ابررایانه‌‌ها دسترسی دارند.الکس چو گفت: "با استفاده از این نوع تکنولوژی، هزینه‌‌های شبیه سازی‌‌های پیچیده از صدها هزار پوند به چند هزار پوند کاهش می‌یابد. مزیت این روش این است که محققان و شرکت‌‌های انرژی کوچک نیز قادر به پرداخت هزینه یک لپ تاپ نسبتا قدرتمند و یا کامپیوتر با GPU قوی می‌باشند و این شبیه سازی در دسترس همگان قرار می‌گیرد."



  کد خبر : 5292
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :